Seminar học thuật T06/2013 do TS. Nguyễn Văn Phương trình bày
31/05/2013
Kính gởi quí thầy cô và các anh chị,
Trung tâm Nghiên cứu Phát triển trân trọng kính mời quý thầy cô, học viên cao học và các bạn sinh viên đến tham dự buổi trao đổi học thuật với chủ đề:
"Modeling of determinants influence in consumer behavior
towards counterfeits of fashion products"
Người trình bày: TS Nguyễn Văn Phương, Trường Đại học Quốc Tế
Thời gian: Thứ sáu ngày 07/06/2013, lúc 14g00
Địa điểm:Phòng 118, lầu 1, Trường Đại học Mở, 97 Võ Văn Tần, Quận 3, Tp.HCM.
Ngôn ngữ: Tiếng Việt
Abstract
This paper investigates the factors that impact on consumers’ attitudes toward counterfeits of fashion goods and behavioral intension to purchase them. The results show that brand image, social influence, and past experiences have a positive impact on consumers’ attitude toward counterfeits of fashion products. Meanwhile, personal gratification has a negative impact on counterfeit products. Furthermore, we also find that consumers’ attitudes and experiences have a strong and positive relationship with intention to purchase counterfeits of fashion products. The analysis is based on a random sample of 300 participants who are living in Ho Chi Minh city, Vietnam.